donderdag 26 november 2009

26.11.2009

Veel te lang geleden dat ik hier nog iets neerzette, dus bij deze: een round-up van de afgelopen weken (maand).

November kon voor mij niet beter beginnen. Tijdens de week die jullie in België herfstvakantie noemen kon ik genieten van gezelschap van m'n vriendin. Het was meteen ook het moment om een hele reeks dingen samen te doen. Ik denk aan de uitstap naar Tallinn in Estland, de sauna, het fotografiemuseum, de tweedehandswinkels, het vele wandelen en vele zien,...

Foto's van deze week vind je hier terug:

VANAF EIND PAGINA 7

ALLES IN DEZE MAP

TRIP NAAR TALLINN (ESTLAND)

Zoals je op de foto's kan zien konden we die week genieten van een paar goeie sneeuwdagen. Heel tof, maar sindsdien heb ik geen sneeuw meer gezien hier... De temperatuur is momenteel zacht (5 a 6 °C overdag) met motregen... Van waar ken ik deze temperaturen toch?
Wat wel een verschilpunt met België is, is het feit dat het hier dagelijks al rond 15u donker is. De dagen dat de zon er door komt zijn een zeldzaamheid geworden.

Op stage verliep alles goed. Met de twee Open Forum dagen (een project waarvan ik de opzet van dichtbij heb meegemaakt) en het geven van de workshop op de Childrens Right Convention Day zijn mijn grootste projecten nu afgerond. Het geven van deze (engelstalige) workshop aan een groepje 11 & 12 jarigen was trouwens best wel een uitdaging. Het was even zoeken naar de juiste vertaling voor de spelletjes "Telefoontje", "Moordenaar & Detective" en "Klop Klop", maar allen verliepen goed en zonder problemen.
Mijn resterende tijd zal nu vooral in mijn thesis kruipen. Op 8 december heb ik een afspraak kunnen maken met Lasse Siurala, Head Director of Helsinki City Youth Department. Met andere woorden: de grote baas. Ik hoop dat ik van zijn kant degelijke input zal kunnen losweken.

Op het extra-sportieve vlak heb ik hier het concert van Placebo bijgewoond. In de links naar mijn fotomappen vind je hier ook foto's van terug. Het was voor mij de derde keer dat ik ze zag, maar pas de eerste keer dat ik ze in een zaal kon zien. Ik stond mooi vooraan en werd zeker niet teleurgesteld, in tegendeel zelfs!

Zo, dit was het zo een beetje voor de laatste weken/maanden. M'n vertrek begint nu wel snel te naderen, maar ik heb gelukkig genoeg om handen om hier niet constant bij te hoeven stilstaan.
Nu ik toch over naar huis komen bezig ben.. Ergens in de afgelopen weken (ik weet niet meer precies wanneer) werd ik opgebeld door Brussels Airlines, met de mededeling dat mijn terugvlucht op 18 december op het uur dat ik geboekt had geannuleerd is. Blijkbaar verloopt alle (rechtstreekse) vluchtverkeer tussen Brussel en Helsinki nu nog maar enkel via Finnair. Gevolg: ik vlieg een uur later dan gepland naar huis met Finnair, en in Business Class. Mooie afsluiter zal dat worden!

Tot later, ik probeer nog iets te posten wanneer mijn vertrek (en tevens ook terugkomst) héél dichtbij komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten