donderdag 29 oktober 2009

29.10.2009

Goed, ik pleit schuldig. Na enige weken van verwaarlozing, toch nog eens een teken van leven van mijn kant.

Laat me eerst en vooral duidelijk stellen dat alles hier heel goed gaat. Momenteel heb ik het behoorlijk druk met de combinatie stage (en de daarbij horende projecten) - schoolopdrachten (zowel voor de Universiteit hier als voor m´n instelling in BelgiĆ«) - scriptie/thesis/bachelorproef.

Wat dat laatste betreft zal ik werken rond "jeugdparticipatie". Momenteel ben ik volop bezig met een conceptnota hieromtrent op te stellen.

Voor de rest: weetjes van de laatste weken:

- Zaterdag komt Merel, mijn vriendin, voor een weekje op bezoek. Ik krijg van mijn stageplaats dan ook een weekje vrij om deze met haar door te brengen.

- Toen ik mijn neus snoot met een gewone zakdoek kreeg ik enkele rare blikken toegeworpen. Blijkbaar ben je hier behoorlijk old-fashioned als je nog zo´n stoffen doek gebruikt; papieren zakdoekjes all the way hier.

- Twee weken geleden al de eerste sneeuw gehad. Sindsdien niet meer, maar de temperaturen zijn toch gedaald tot een goeie maximum 5 graden overdag. Momenteel is het vooral de koude wind die het hem doet.

- M´n was is al elke keer gelukt. Dus geen witte t-shirts die nu plots rood geworden zijn enzo.

En om af te sluiten, een lijstje van dingen die ik hier momenteel echt mis:
- gewoon deftig vers brood van de bakker
- frietjes van de frituur
- deftige chips, merken als croky, lays of doritos zijn hier onbestaande
- gewone ice tea, alles is hier met lemon
- nederlands spreken

Voor diegenen die zich geroepen zouden voelen, stuur gerust een overlevingspakket op!

Moi moi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten